Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

måndag 28 april 2014

Tidig morgon

Idag vaken 6,15. Det är tidigt för mej, det.
Jag la mej till halv sju, sen gick jag upp.
Nu sitter jag här sminkad och skall strax fixa frukost. Sen bär det iväg till samhället.

Idag börjar jag på en kurs som Af anvisat mej till.
Ni vet, skriva CV och lite annat.

Jag har ett kanonbra CV. Fattas bara annat, det är en jobbcoach betald av Af som skrivit det.
Men lite annat kan ju vara bra att ha?

Hur som helst. Även om både Af och Soc försökte få det att låta som om detta är frivilligt så är sanningen den att om jag inte går dit så får jag inga pengar från soc.
Utan pengar kan jag inte vara, så jag måste gå.

Skrattretande att de ens försöker få det att verka frivilligt.
" vi kan åka ner och titta och så får du fundera och så ringer jag dej sen och hör hur du vill göra" detta sagt av kvinnan från Af.

Som mycket riktigt gjorde exakt så.
Åkte med mej till kurslokalen och sen ringde mej veckan därpå ( det var påsk emellan) och frågade hur jag tänkte göra.
Som om jag hade ett val.
Jag måste äta, måste ha el och banken blir tvärsur när jag inte betalar räntan. Pengarna är ett måste.

Nu blir det kurs, fem dagar i veckan 8,30 till 1430.
Jag kommer att gå dit med öppet sinne och hoppas att det ger mej något jag kan använda.

Inga kommentarer: