Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

tisdag 22 april 2014

Dagen spenderades dels på gymmet, härlig träning, härlig stretch, dels på soc där jag var medföljare till en kvinna so var på sitt första besök.

De blev pizza till middag. Jag hade inte råd, nä, absolut inte, men solen,värmen och sommarkänslan blandad med lite lathet och lite trötthet gjorde att den delen som önskade pizza vann över min förnuftiga sida.
Gott var det i alla fall. Jag blev supermätt och tog för en gångs skull en tupplur efter maten.
En tupplur på tre timmar, ja.

En liten stund i trädgården hann jag med, halva jordgubbslandet är grävt nu, nästan.

Imorgon blir en spännande dag. En rad sanningar, eller lögner, kanske en blandning av de båda skall avslöjas.

3 kommentarer:

thejeanettishway sa...

Sova middag i tre timmar är mumma för kropp och själ :)

Malin sa...

Ja ibland så känner jag så. Men oftast så irriterar jag mej på att jag behöver sova så mycket. Nu när det är ljust så är det sällan jag sover på dagen, jag är hellre ute och jobbar. Så försöker jag lägga mej tidigare istället.

thejeanettishway sa...

Jag väntar med spänning på sanningar o lögner...