Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

tisdag 15 april 2014

På fötter

Jag fick magsjuka. En liten unge hade spytt hela natten.
Varför jag ändå gick in, varför jag inte sa att jag kommer en annan dag, det vet jag inte.
Smittsamt som attan var det tydligen, med tanke på att jag var därinne med den lilla ungen i nån timme, kanske två och dagen efter så var det klippt.
Eller ja, på natten efter.

Det jobbiga är inte att vara magsjuk, det jobbiga är att det tar en vecka att bli helt återställd igen.
Jag kan ju inte gå upp till Vårdcentralen och be om dropp, eftersom jag kanske fortfarande smittar och därför så får jag dricka socker/ salt-lösning och vänta och låta det ta den tid det tar.

Nåväl. Nu är jag på fötter och de var jag under förra veckan också om än vingliga sådana. Jag klarade yogan på måndagen. Jag hade tur för yogan inföll efter att jag blivit smittfri (  alltså mer än 48 timmar efter jag börjat känna mej ok igen) Dagen efter var det vanlig gymträning. Då orkade jag ett varv av tre och en hel del stretch. Torsdagen var också halvdan, men söndagen var som vanligt.

Vi har bestämt nu Kapten K och jag att vi skall klara av att komma ner i split och spagat. Vi har börjat fota våra framsteg, men ännu har vi inte fotat alla delar vi behöver. Himla dumt bara att jag inte tänkte på detta i februari, det hade varit så kul att se skillnaden.

För övrigt så har det varit full fart i privatlivet.  Inte klokt egentligen att jag kan få full fart i mitt liv när jag inte gjort nåt för att få det. Skall förklara bättre i separat inlägg.

Jag gräver i trädgården. Blev ju ett uppehåll med magsjuka och regn i en salig blandning. men igår grävde jag och jag skall gå ut om en liten stund och ta ett tag till i några timmar.
Jag fick blåbärsbuskar i födelsedagspresent och de vill ha speciell jord, så jag måste gräva och sen blanda jord. Blåbären stå i växthuset så länge och de är proppfulla med små gröna skott

Inga kommentarer: