Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

måndag 21 april 2014

Härliga dagar

Soligt, runt 19 grader, lite vind, men inte för mycket.
Läge att njuta, alltså.

Igår var Lillstrumpa och jag iväg med Loppan och samlade stenar till Minis grav.
9 hinkar med sten fick vi ihop.
På kyrkogården fick Lillstrumpa lägga ut och pussla ihop stenarna så som hon ville ha dem, Loppan och jag gick runt och tittade på gravstenar, diskuterade vem som låg i varje grav ( nästan) lekte kurragömma, sprang och hade det allmänt trevligt.

Sen picknickade vi en stund och efter det åkte vi till stranden.
Vattnet såg så inbjudande ut. Men det var 10.6 grader.
En liten flicka trotsade kylan och doppade sej. Det tog tid innan hon doppat hela sej, 30 minuter stod hon i vattnet och doppade bit för bit. Stackars hennes fötter, tänkte jag.

Loppan tog av sej stövlarna och gick i vattenbrynet. Rätt gott, sa hon.

Väl hemma blev det inte mer utejobb. Klockan var nästan sju och jag la min kväll på att fixa iordning ett skåp som jag hade fått och på att flytta över saker från ett annat skåp till detta.

Idag blir det jordgubbslandet som jag lägger fokus på. Det är igenväxt och kräver mängder med jobb innan jag kan plantera in plantorna igen.

Men eftersom jag inte kan göra samma sak hela tiden så får jag alternera med lite röjning på ängen och så skall jag gräva upp hallonplantor och rotslå dem så jag kan gräva om hallonhäckarna sen också.

Det är mycket jobb, men jag gillar det. Kroppen gillar det också.

Inga kommentarer: