Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

tisdag 1 maj 2012

Hej ( uppföljaren ) eller Kassa 2

 Det inom parentes säger jag inte


Hej, hej
Kortet ?
Ja just det där
nere sätter du det
Jo då det finns ett hål där
Ja det är svårt att
hitta det
Lite längre in
det ska över en
liten kulle, liksom

Nej det är inte
touchscreen
Du kan trycka på
den gröna knappen
( jo då jag ljuger inte )
Ja, eller den knappen
då, det går lika bra.

Jaha, nu var
du nog lite snabb
Nej ! inte den röda
knappen, den gula
Inga problem
Vi kör igen
Vänta lite bara
så ska jag trycka in här

Ja, då kan du ...
just det den lilla knappen
där för konto
( eller den gröna då )

Då kan du slå din kod
( men herregud, tror
du att jag bryr mej om
din kod ? Jag har annat att göra
än att memorera alla koder.
Du kan ta bort handen )
Ja det vore bättre om
alla kortläsare såg likadana ut
Men det här är bra för
vår intelligens
vi blir utmanade

Ja men titta, du
blev godkänd
så skönt
det är ju lika gott
varje gång ju

Vill du ha kvittot ?
Tack ska du ha
Ha det bra, hej då


Hej hej
Nej man drar inte kortet
Ja det är chip
( inte chips, dummer )
Där nere ja, jo då
det finns ett hål där
Konto?
Antingen den lilla knappen där
eller den gröna
( nej, jag ljuger inte )

Lite längre in
det ska över en
liten kulle liksom
Så ja, bra.
Och så koden och grön
Ja det vore bra om
alla kortläsare såg
likadana ut
Fast det här är bra för
vår intelligens.

Se där ja
du var godkänd
så skönt
Vill du ha kvittot ?
tack ska du ha
ha det bra
Hej då

Hej, hej.....



2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Vill bara säga tack!!
Lite tillskott, röra sig och tänka framåt får det bli ♥

Malin sa...

Jag hoppas verkligen att du snart blir bättre.
Kramar