Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 11 maj 2012

Det enda jag kan tänka mej att jag kan vara avundsjuk på nån annan människa för, är den människans energi
att hon / han kan vakna utvilad, känna sej pigg, orka med.
När vaknade jag utvilad senast ? Det minns jag inte, inte heller minns jag när jag var pigg. Hur känns det ?
Att jobba är jättekul, verkligen, och jag vill inte vara utan det. Jag önskar bara att jag räckte till både jobb och hemma. Mej själv ger jag tid, den tid som finns går åt till att sova. 15 timmar från måndag till tisdag.
Lika många, nästan, från onsdag till torsdag, plus en del sömn på dagen och lite på kvällen. Nu ska jag lägga mej och sova.
Om man sover i 15 timmar så borde man känna sej utvilad, ha ork, ha samlat energi, men icke.
Jag biter ihop och försöker, kommer hem från jobbet och fortsätter ett par, tre timmar i trädgården. Så vill jag ha det varje dag, men det är inte möjligt.
Inget nytt det här. När jag tänker tillbaka så har jag snott åt mej sömn i hela mitt vuxna liv. Men det är ledsamt, tröttsamt, irriterande och jag vänjer mej aldrig.

2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Kanske vi finns vi som alltid kommer behöva mer sömn än andra. Men visst är det orättvist att aldrig vakna riktigt... pigg!!! Jag skulle även kunna somna mitt på dagen om jag gavs tillfälle... och ändå sova som en klubbad oxe hel natt

Malin sa...

Jamen visst.
Och för min del är det likadant om jag jobbar 8 timmar, 6 timmar eller inte alls. Jag är bara trött. När jag går hemma sover jag ofta till 11-12, är vaken några timmar och sen sover jag några timmar igen.
Nu kan jag ju inte göra så, då blir det istället så att om jag är ledig på tisdag,då somnar jag vid 7 på måndag kväll och sover till 10 på tisdag fm. Sen kan jag sova lite på dagen också