Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 26 maj 2012

Disco

När jag kommer hem så blir jag ofta mött av
katten Disco på grusvägen
En rolig kille
Han vill gärna gå nära, nära mej.
Jamar, spinner och pratar
Men han vill inte att jag tar i honom
Idag låg han i ett dike och ...?
Sprang iväg som ett jehu när jag kom
blev väl uppskrämd. Jag ropade och sa att det var jag
Han kom, i full fart, och ville gnugga sitt huvud mot mina ben
Fint det, då är jag hans.
Idag fick jag klappa, lite, lite.
Vi blir nog goda vänner vi två, känns det som

2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Katter är sköna individualister som väljer sina vänner. Ni är på god väg ♥

Malin sa...

Ja jag tror det. Han är ju född här, men har aldrig varit förtjust i mej eller i nån annan människa heller. Ute på äventyr blir han lite osäker och tyr sej till mej. Väl på gården igen går han i närheten, men inte för nära