Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 26 oktober 2014

Jag lyckades samla mej och sökte två jobb på fredagskvällen.
Ett på Mc Donald´s, som skall öppna i Munkedal och ett på ett företag som säljer uterum och växthus.
Jag hade ett långt samtal med min syster. Hon berättade om de sista timmarna, döden, sorgen. Vi pratade om vad som händer efteråt. Jag har bestämt mej för att min tro är att vi, eller våra själar då, vandrar vidare. Min svåger kommer att träffa Mini och kunna finnas där för honom. En dag kommer jag att återse dem, i någon form, någonstans.
Jag tror inte på någon Gud. Gud är ett påhitt för att hålla människor i schack. Läser man Bibeln, vilket jag självfallet har gjort, så blir det väldigt uppenbart.
Det finns de som påstår att de som tror på Gud är svaga människor. Jag vet inte. Jag vet bara att jag tror på mej själv och min egen förmåga att lösa de situationer och problem som uppstår.

I morgon blir det mer jobbsök. Då skall jag till förvaringen. Jag hoppas att jag kan sitta ner några timmar i alla fall. Inte helt lätt att skriva personliga brev på en dator medan man går omkring.
Då jag dessutom hela tiden måste ha musik på för att över huvud taget kunna koncentrera mej, blir det ännu svårare att gå omkring. Jag brukar sätta igång musik på Youtube. Ett helt album med musik jag gillar, främst 70-tals rock.
Det sitter ju ett gäng killar och spelar dataspel tillsammans och hojtar tvärs genom rummet till varandra. Inget jag klarar av att lyssna på i längden, då får det bli musik.

Så blev det vintertid. Jäkligt onödigt, tycker jag. Förvisso är jag glad över att få tillbaka min timme som jag förlorade i våras,men det är väl också allt.
Jag tycker att de kunde ta och dra fram klockan nästa vår och sen låta den vara framdragen för alltid.
Då kommer det att vara ljust lite längre på eftermiddagarna, detta till stor glädje för alla som jobbar. Mitt i vintern spelar det väl mindre roll, men vår och höst gör det ju att de kan spendera tid ute efter jobbet och inte bara gå från inne på jobb till inne hemma.
Det har regnat järnet. Hur mycket vet jag inte. Min regnmätare var överfull. Men det är vatten överallt. jag har sett filmer på översvämmade vägar, översvämmade hus och på halmbalar och ensilagebalar som flyter iväg från gärdena i full fart i det strömmande vattnet.

Bilderna är från den grusväg jag delar med mina grannar. Över vägen går motorvägen. Så här såg det ut i fredags eftermiddag. Efter det steg vattnet väldigt mycket mer. När jag gick dit i går kväll för att se hur högt det hade varit så syntes det att vattnet gått långt förbi där jag stod när jag tog det här fotot. 10 -15 meter bakom där jag står och detta i en uppförsbacke. Det har hänt förut att vattnet varit väldigt högt, många gånger. Men då har det varit is i bäcken som rinner på höger sida på fotot, och snösmältning plus regn. Jag har aldrig på de 30 år jag bott här, sett vattnet nå såna här höjder av bara regn.
Idag blåser det, är 13 grader varmt och inget regn. Igår var solen framme. Så nu torkar det upp.


Inga kommentarer: