Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 2 oktober 2014

Idag var jag på förvaringen, värkande kropp till trots.
Kunde inte sitta ner så länge i taget, men jag utnyttjade den tid jag faktiskt satt och sökte tre jobb, lämnade en intresseanmälan och registrerade mej på en jobbsajt.

I morgon skall jag skriva fyra intresseanmälningar till, det bör jag hinna.
Sen blir det handla och så hem.
På lördag skall vi till tippen, så i morgon eftermiddag får jag se till att samla ihop sånt som skall kastas.

Efter tippen har jag bokat tvättstugan i fem timmar. Alla täcken, kuddar och sängkläder skall tvättas på kvinnojouren. En gäst har precis lämnat och det skall vara fräscht och fint till nästa kommer.
En annan tjej tar storstädningen av bostaden.

Av gårdagens planer blev inte mycket gjort. Jag grävde upp Dahlior, det gjorde jag. Runt 20 plantor. En droppe i havet, men en början. Nu återstår att spola av knölarna, låta dem torka och så börja bära ner i källaren. Men så mycket mer hände inte. Jag eldade ris, det gjorde jag. Och det är ju jäkla skönt för allt som försvinner. Det mesta måste ju torka ett bra tag först, men där fanns en del som brann riktigt bra.

När jag öppnade köksfönstret igår morse sprang det en älgko förbi utanför. Senare på dagen såg jag en annan ( eller samma) älg kuta över vägen och upp i skogen 300 meter bort. Det är mycket älg här, jag ser ju spåren efter dem när jag är ute och går, men själva älgarna ser jag inte så ofta.
Så ringde jag Loppan och sa till henne: -vet du vad jag såg idag? En älg! - Jaha, jag såg en ekorre, svarade hon. Superdiss!

Inga kommentarer: