Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 5 oktober 2014

Jättetrött och jätteont.
Men jag har i alla fall fått städat, dammsugit och skurat golven.
Igår var jag på tippen och slängde en massa skräp, fick inte med mej så mycket tillbaka. Men några pelargoner hittade jag och räddade i alla fall.
Efter det åkte jag till kvinnojouren och tvättade alla täcken, kuddar, filtar och sängkläder.
Det kändes lyxigt med en tvättstuga med två maskiner, som tvättade färdigt på en timma ( fanns ett snabbprogram som bara tog en halvtimma också) och två stora torkrum med många fläktar i varje, så att tvätten snabbt blev torr.
Trots detta hann jag inte få allt torrt på de fem timmar jag hade till mitt förfogande. men jag hängde det på jouren och imorgon skall jag upp och ta hand om detta.
En kvinna storstädade lägenheten igår, så nu är det rent och fint och färdigt för nästa gäst.

Eftermiddagen idag har jag spenderat i trädgården. Jag rensar i min stora rosenrabatt. Flyttar på lite växter där också. Alla rabattrosor skall få flytta ett par steg bakåt, men det får bli till våren. De blommar nu och jag vill inte störa dem.

Jag kommer inte att hinna rensa klart idag. Hoppas få färdigt två meter av tio, då är jag nöjd.
Hinner jag något mer, så blir det att spola av Dahliaknölar som jag tagit upp.

Kvällen skall spenderas i soffan, framför något kul på datorn.

Och ja, idag skall en väninna komma och hämta en av mina vuxna katter, Fjant. En underbar kattjej, svart med vitt bröst och med tummar på sina tassar.
Hon diggar mej skarpt, annars. Just idag är jag dock avskydd. Jag har sprayat henne med Frontline och det var inte populärt. Stackars pisse.

Inga kommentarer: