Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 10 oktober 2014

Jag har varit hemma från förvaringen sen i onsdags. har såpass ont i ryggen att jag inte orkar sitta.
Märkte dessutom i tisdags att sittandet gjort att jag håller på att få tillbaka inflammationer uppe i nacke/ skulderpartiet, något jag led enormt av under många år, men inte haft problem med på länge nu. Det domnar uppe i det partiet av kroppen, under domningen kliar det och i musklerna kommer en fruktansvärd värk. Akupunktur hjälper om det kommer igång på allvar, hittills har jag bara känt hur det domnat på ena sidan.
Jag har inte fått mycket gjort, grejat lite i kroppen på sena eftermiddagar när medicinerna dämpat smärtan något, varit på gymmet i tisdags och idag ( träning är ett bra sätt att förebygga och bekämpa en del värk på ) och så har jag läst, pluggläst. FREDA håller jag på att läsa, alltså manualen, då. Om hur man använder verktyget och så läser jag en bok om psykisk misshandel, facklitteratur såklart. Jag skall hålla föredrag för Rotary i november och jag kommer att prata om bland annat psykisk misshandel då.
Imorgon har vi tänkt oss en tur i skogen, Kapten K med pojkvän och jag. Se om vi hittar några fler kantareller, njuta av lugnet och naturen och så fika. Gillar att fika i skogen, allt smakar bättre där på nåt sätt.

Inga kommentarer: