Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 1 oktober 2014

Jag har sovit

Så underbart jäkla skönt, och vilken skillnad det gör.
Att få sova från det jag lägger mej till det jag vaknar.
Nja, nästan.En gång inatt var jag på toa, sen vaknade jag igen vid tjugo över sex och då gick jag upp.
Nu sov jag inte av egen kraft, utan med hjälp av Propavan, en halv sådan.
Både natten till idag och natten till igår. Och jag kommer att ta en till natten idag också.
Imorgon tänker jag ta mej tillbaka till förvaringen, från vilken jag varit borta nu sen i torsdags.
Att sitta hela dagen med den värk jag har i ryggen och dessutom inte sova är inte görligt.
Får se hur det går imorgon. Jag har ingen tanke på att sova på tabletter varenda natt, det brukar vara min sista utväg, det.

Jag har fixat lite här hemma, i lugn takt. bytt arbetsställning ideligen. Hoppat från sak till sak. Det brukar jag i och för sej göra, men det blir kortare pass på varje ställe nu.

Ett jobb som jag har lyckats genomföra är att slipa ett par gamla dörrar. Då har jag stått, suttit, lutat mej åt ena eller andra hållet. Vilat in emellan. Jag har slipat, lagat och oljat med en oförskämt dyr linolja.
De här dörrarna är runt 100 år gamla. De satt som entrédörrar på min glasveranda, en gång i tiden.
När exet rev den, så sparade jag dörrarna med en tanke om att de skulle komma till nån sorts användning. För många år sen bestämde jag att de skulle få bli gaveln till min säng. Jag började ta bort all gammal färg, varmluftspistol och skrapa.Många lager var det, de hade varit vita, gröna och röda. Nu är de bara i rent trä. Glasrutorna är sen länge borta, men det gör inget, inte för det här ändamålet.
Nu återstår att få bort handtagen, de blir tyvärr i vägen och lite annat småfix så att jag kan få dit mina sänglampor. Har inte riktigt löst hur ännu, men jag har en tanke

Idag blir det trädgård. I maklig takt. Rensa lite,gräva upp Dahliaknölar, sätta fler jordgubbsplantor i krukor, klippa gräs. Det är planen. Vad som blir, är en annan femma

Inga kommentarer: