Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 11 oktober 2014

I skogen

Så härligt det är att gå runt planlöst i en stor skog.
Tyst, tyst. Hörs något så är det vindens sus och kanske en bäck som porlar.
Ja och så då och då hördes vindkraftverkens rotorer brumma. Lite beroende på var jag befann mej.

I "mina" skogar här hemikring hörs alltid trafiken från motorvägen. Ibland som ett sus, ibland mer påtagligt. Men så tyst som i de skogar vi var i idag, blir det aldrig.

Jag hittade det jag letade efter, kantareller. Så imorgon blir det pannbiff med kantarellstuvning till middag. Mums!

Idag slapp jag laga middag. Kapten K och hennes pojkvän bjöd på middag. Han lagade i ordning kyckling med ris och gräddsås. Så himla gott efter många timmar i skogen. Visserligen fikade vi lite i en paus, men lagad mat är ändå bäst.
Mumma!



Inget trädgårdsarbete gjort idag. Inte igår heller. Men kroppen kan behöva lite vila och att gå i skogen var det bästa jag kunde göra för min stackars lekamen idag.
Imorgon blir det till att skölja av fler Dahlior och så skall jag försöka sätta fler jordgubbsplantor i krukor och rensa klart i jordgubbslandet.

 Som synes så behövs det rensas. Hade landet varit ogräsfritt så hade jag låtit tre och tre rader växa ihop, så som de gjort här, men det funkar inte med allt gräs och all vass som finns nu.
 Några av alla Dahliaknölar jag har grävt upp. Dessa kommer från en häck jag har, som består av runt 20 plantor.
 Färdiga att bära ner i källaren och låta få vila till nästa säsong
 En ros som jag köpte i somras blommar igen. Den är dessutom full i knopp. Hoppas frosten väntar ett tag till nu, så jag får uppleva alla de härliga blommorna
 En annan ros är i knopp, minns inte ens vilken färg denna har. Jag köpte den tidigt i höstas och trodde nog att jag skull få se den första blomman nästa sommar
 Doftar underbart och har en fantastisk färg, tycker jag
 Slår denna ut, tro? Mörkt röd är den och den är också ny för i år
 En vit rabattros som jag köpte förra eller förrförra sommaren. Inne på tredje blomningen nu. Om inte frosten tar knopparna då, alltså

Inga kommentarer: