Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 3 oktober 2014

Förvarad

Sitter på förvaringen. Kom sent hit idag, eftersom jag försov  mej.
Sömntabletter är bra, men de skall tas i rätt tid. Inte klockan tio på kvällen, inte när det är jag som tar dem i alla fall.
Sov som en sten när mobilen började larma, vaknade sen vid nio.
Det tar ett bra tag för mej att komma igång på morgonen, kroppen skall ledas upp och det är segt, speciellt nu när jag har den djupa smärtan nere i ländryggen. Tabletterna tar bort en del, men det tar nån timme innan de funkar fullt ut.
Sen så skall ansiktet på. Det tar också sin tid. Kaffe skall intas. Plus nån frukost, idag mackor med ost.
Jag går alltid upp ett par timmar innan jag skall iväg, oavsett om det är jobb eller förvaring. På med musik, på med kaffebryggaren, in med medicin, ut med kiss, samma rutin varje morgon. När detta är gjort sätter jag mej i soffan, lyssnar på nån av mina spellistor i Spotify och börjar sminka mej. Nu är det bara ögonen, senare när sommarens färg givit vika blir det foundation och rouge också, såklart. Köpte en ny foundation häromdagen och upptäckte att jag hade färg i ansiktet. När jag tog på den så ljusnade mitt ansikte betydligt. Så den får vänta......är ändå för varmt, jag svettas och det är inte snyggt med foundation på, inte.

Till slut kom jag då hit, ett par timmar för sent. Spelade ingen roll, alla satt och såg en film. ( det blir man ju mer attraktiv på arbetsmarknaden av ) Ingen dålig film alls, Full Monty, var det. Jag har ju sett den flera gånger, så jag kan inte säga att jag känner att jag missat något.
När filmen var slut så var klockan halv tolv. Jag blev upptagen i ett samtal och när jag kom tillbaka till  rummet där vi sitter så fanns ingen där, alla hade gått på lunch och sen bestämde de, utan att jag fick veta, att de skulle åka till Greby Gravfält och titta där. Blir man ju också mer anställningsbar av  ( precis som man blir av att åka till Tjurpannan, ett enormt fint område vid sjön utanför Grebbestad, dit de var igår) Båda ställena är väl värda visiter, det är inte det, utan att vi sitter på en "kurs" betald av Af och då bör gå en kurs, inte nåt annat.

Nåväl, jag har i alla fall skrivit ut en del jobb som jag skall söka i helgen. I Strömstad, Munkedal, Tanumshede och Uddevalla.
Nu blir det handla och så skall jag hämta ut mitt id-kort. Spännande,jag har inte haft något sen 1991. Då gick det som jag fixade 1981 ut.

Inga kommentarer: