Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 5 juli 2012

Nej då

Det råder inte bloggtorka, bara brist på tid.
Mitt dygn ser ut som följer:
upp vid åtta, laga mat, duscha, dricka kaffe, äta något och, viktigast av allt, på med ansiktet
så iväg vid halv tio. Detta gäller om jag får skjuts eller om det går en buss, annars så går jag och då får jag starta hemifrån vid 8 50, då är jag framme 9 40, det är 5 km till jobbet.
Börjar jobba kvart i tio och håller sen på till 18- 1830 lite beroende på hur svårt det är att få ut folk.
Hemma vid 1815- 1845, om jag inte går då hinner ju klockan bli sju halv åtta för det mesta.
In av med alla kläder och gå naken en stund, så skönt. Sen på med arbetskläder. En kopp kaffe framför datorn, kanske en liten sovstund och sen ett par timmar i trädgården. I säng vid halv tolv- tolv, läsa en stund och sen sova.
Lediga dagar går åt till att sova, fixa här hemma, handla, picknicka på kyrkogården. Ja alla som jobbar vet ju att lediga dagar går fortare än alla andra dagar.
Nu är det dags för fyra jobbdagar innan jag är ledig igen. Men jag slutar ju tidigare på helgerna så jag klagar inte.
Men jag får ändå försöka skärpa mej och skriva oftare, det inser jag ju.
Mitt andra problem, förutom tidsbrist är att jag inte vill skriva inlägg utan substans. Och för att göra det så måste man orka tänka, skriva och sitta still, allt på samma gång
Efter en dag på jobbet ( som jag verkligen gillar ) där jag med ett ständigt leende hanterar alla möjliga typer av människor både trevliga och mindre så. Då vill jag ha lugn när jag kommer hem. Inte prata, inte tänka, inte någonting. Min kropp kan inte vara stilla heller, den gör för ont och behöver röra på sej, i lagom takt. Inte den forsande fart jag ofta håller på golvet.
Ja ja det blir nog bra. Ni som läser här får försöka stå ut ;)

2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Bloggandet ska vara en njutning och en längtan... inte ett måste.

Malin sa...

Du har så rätt.
ofta när jag går gör jag långa krönikor i huvudet, sen när jag kommer hem så väntar mera jobb och då har jag inte energi nog att skriva här.