Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 13 juli 2012

Bilder

                      Det är ju inte alltid jag har med bilder här, så jag får kompensera detta här
Minis grav. Efter att detta kort togs så har Lillstrumpa varit och planterat två gula buskrosor vid sidan om stenen

Vi hade picknick, det var varmt, Loppan ville vara naken
På väg ut på egna äventyr

Visserligen inte så långt borta från mamma och mormor, men dock.

Rosen jag köpte förra hösten levererar minsann

Ljuvlig

Rabatten jag påbörjade förra hösten, rosor, Dahlior och Lavendel.

Jag såg det, fotatde det och åt upp det

Min " damm " En  gammal kokgryta. Jag hade inte hunnit rensa bort ogräs och plantera blommor före jag fotade, men nu är det gjort

Minns inte vad den heter, Toppklocka, kanske ?

I det stora körsbärsträdet hänger fyra såna här amplar. Under trädet står en vilstol. I den kan jag ligga och känna blommornas doft

I framkant, Kattmynta ( Kantnepeta ) I bakgrunden Studentnejlikor

Nu blev det ju inte så många Fuchsior i år, men min hylla är full i alla fall


Amplarna väntar på en plats att hänga på

Surfinia i ett träd

Million belles i ett annat träd

En favorit, Rondellpetunian, står i ett dräneringsrör som jag fick av min prins

Ljuvliga blommor,med underbar doft

Vit Astillbe

Röd Astillbe. Har rosa, både höga och låga men de har inte blommat ännu

Ja, jag gillar amplar. Här lila ( fast de ser blå ut ) hängpetunior

Röda vinbären är på gång

En del av Pelargoniorna råkade hamna här

Ett antal klasar är på gång, men jag får vänta till i Oktober innan de är mogna. Blå druvor, mums

En liten gurkbebis. Jag har redan plockat en fullvuxen gurka


2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Kan inte låta bli att fastna vid fotona från kyrkogården. Hur ett litet liv möter andra liv... som gått före. Så makalöst vackert att jag nästan får ont i magen.

Malin sa...

Tack , så fint du beskriver det. Blir så glad Kramar