Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 19 juli 2012

När man inte arbetar så kan man ju passa på att jobba lite ?

Så idag har jag röjt inne, ingen storstädning eller så, men en del har jag fått undan i alla fall.
Ute har jag rensat rabatter, planterat de sista blommorna, två rosor är kvar.
Jag har diskat mängder av krukor. Ett monotont, dötråkigt jobb, som måste göras.
Jag vill ju ha rena krukor nästa säsong och det är lika bra att göra det nu, då slipper jag ha krukor liggande överallt. Vi snackar många hundra, alltså. Fast idag har jag tagit stora krukor och korgar. Kvar är allt det småa. Fy sjutton
Idag har jag även smakat på Radar, insektsspray. Inte med flit, men jag sprayade i växthuset för det var så mycket myror överallt och då fick jag munnen full. Andas inte samtidigt som du sprayar är mitt råd. Det är inte gott alls. Förmodligen inget farligt, men blä vilken smak.

2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Extremt onödigt tycker jag... att smaka på Radar. Mår du bra nu?

Malin sa...

Jo då . Ja väldigt onödigt, smakade fan, kan jag säga. fränt,stickigt i munnen. Fick skölja ett bra tag