Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 18 juli 2012

Mera rosor...

Ja, vad säger man? Antingen är jag galen eller så är jag väldigt klok
Galen i rosor är jag, det är ett som är säkert.
Tillräckligt galen för att lägga rätt mycket pengar på att  införskaffa fler till min trädgård.
Idag åkte jag till Peter Svensson i Rabbalshede ( han har tidigare varit trädgårdsmästare på Trädgårdsföreningen i Göteborg )
Han säljer ekologiskt odlade rosor, de flesta är gammaldags sorter, rotäkta ( alltså inga ympar )
250 kronor styck. Det är där detta med galen kommer in, idag gick det 1000 kronor.
Om det blir som jag tänkt med alla mina rosor så är det kanske inte så galet, där kommer väldigt klok in.
Kan jag få ihop den 30 m2 rabatt som jag tänkt mej och dessutom kan få sticklingar att ta sej, då blir det grejer, alltså.

Nedan några foton från Peters trädgård, foton på mina nya rosor kommer senare ikväll.







Det går inte att återge, men jag kände ändå att jag var tvungen. En jätteåker med Baldersbrå och Blåklint

Flera hundra meter lång, femtio meter bred, blått, blått, blått och en del vitt

4 kommentarer:

Retrotokan sa...

Galen? Inte då! Rosor är underbara. Tyvärr har jag inte någon egen rosenrabatt men nån gång så....

Malin sa...

Ja de är ju det. Tänkte mer på hur mycket pengar jag lagt på rosor bara i år. Det rör sej om nästan 2 tusen nu. Hade jag vart säker på fortsatt jobb så hade det inte varit ett problem, då hade det blivit ännu fler idag. Just nu är mina rosor utspridda i fyra olika rabatter, att göra iordning den stora kommer att ta tid, det är ett jättejobb. Men naturen ska få göra det mesta. Rapporter kommer.
Hoppas du också får en rosenrabatt så småningom. Den behöver ju inte vara stor, det räcker med en mindre ju. Blir lika vackert det

LillaTuss sa...

Sv: Jag blir gråtfärdig när jag läser och inser att det tydligen finns ännu ett slakthus (lasarett) i det här landet. Undrar vilket landsting man ska bo i för att vara säker på att få rätt vård när man blir sjuk/Kram

Malin sa...

Ett !!?
Nä du åtminstone tre. Minis ultraljud missades på Östra sjukhuset i Göteborg, propparna missades på sjukhuset i Strömstad ( och upptäcktes på NÄL ) På NÄL har å andra sidan andra fel begåtts, som när de skulle operera dottern för gallsten och råkade fläka sönder henne inuti så att tarminnehållet rann ut i buken. Nio dagar med dränage blev det. Hon låg ovanför det rum som Mini dog i och det var bara en kort tid emellan. Såklart mådde hon dåligt, ville prata med nån, kunde inte sova, ville få något att sova på. När hon grät av sorg vände personalen ryggen åt henne och gick, när hon bad om sovhjälp så var det nej.
Jag tror det finns fundamentala fel i hela sjukvården jag.