Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 13 juli 2012

Havet tar........

...och havet ger, brukar det heta. Det känns mer som att havet tar, tycker jag
Visst havet tog Daniel Lind Lagerlöv och gav tillbaka en 90-årig engelsman. Skönt för hans anhöriga, förmodar jag. Daniel Lind Lagerlöf själv har dock inte återfunnits.
Men ofta, så bara försvinner folk. Nu är det K, en kille jag känt i ca tio år. Ingen nära vän, men ändå. En trevlig kille med en fru och tre barn är borta. Hans båt har gått under och sökningarna efter honom har avslutats.
För en del år sen tog sjön K:s kusin, även det i en arbetsolycka.
Under de år som jag varit engagerad i fisket så har det dött flera stycken till. Yrkesfiskare.
Det är ett farligt yrke. Inte på samma sätt som förr i världen, men ändå
Jag tänker på familjen och på K.....


2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Det gör ont... oavsett om det är havet eller annat som tar

Malin sa...

Ja. det känns konstigt i hela mej och i mina barn. Hans ena dotter var här mycket under höstadie / gymnasietiden. Och det var K som hämtade henne om hon skulle hämtas, körde hit om så var fallet.
Till veckan ska de bärga båten och förhoppningsvis finns han inne i den