Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 27 juli 2014

Värmen, nu klagar nästan alla på den.
Utom en gubbe som kommer till min kassa en gång i veckan, han njuter, han.
Han säger att han kan ju bara ta av sej kläderna och sitta i skuggan.

Vi har aircondition på jobbet och för det mesta så suckar kunderna av glädje när de kommer in och säger att det måste vara underbart att jobba därinne. Vi, däremot, märker inte av att luften är sval, eftersom vi håller ett så högt tempo större delen av vår arbetsdag.
Men denna veckan har till och med kunderna klagat över hur varmt det är.........
Jag träffade en taihländsk tjej på bussen i går och även hon, som ju är van värme, tyckte det var för varmt. Hon hade bott här i drygt ett år så det är ju inte som att hon hunnit glömma värmen och hur den känns i hemlandet.
Det blir en del spännande möten under transportsträckorna jag har. Igår då denna tjej, som är massör och som jag tänker besöka så fort jag får råd. i går morse en ung kille med kärleksproblem, vi satt och pratade hela vägen från Tanum till Strömstad.

Jag hade en plan igår: hem, äta räkor ( frysta, de färska kostade 300 kr i fredags när jag handlade) dricka en cider som stod och väntade på mej i kylskåpet och sen, när mina rusbrus ( alkoläsk) hade kylt sej, så skulle jag dricka en av dem. Jag fick i mej cidern och räkorna, sen somnade jag och vaknade först i dag.
15 timmars sömn! med några avbrott. Klockan ringde tio i sju i morse, nån gång hörde jag mobilen ringa och vaknade till, nån gång frös jag och nån gång var det för varmt.

Idag blir det födelsedagskalas för syrran som fyllde häromdagen, sen en tur till kvinnojouren och sen hem och laga mat för några dagar.
Först skall jag dock  ut och vattna mina stackars blommor som står och hänger i värmen. Ett par timmar tar det. Jag köpte en till vatten slang i fredags för att slippa springa med kanna, men jag glömde såklart att köpa den koppling som krävs för att sätta ihop slangarna med varandra, så det blir till att springa i alla fall.
Men på tisdag, då skall jag fixa kopplingen.
Härligt med egen brunn med massor av vatten, resten av kommunen har bevattningsförbud, stackars trädgårdar.

Inga kommentarer: