Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 11 juli 2014

Undrar jag om jag får klaga på värmen?
Det är lite för mycket för mej, detta och det hade det varit även om jag varit helledig.
Som det är nu, så är jag evigt tacksam för att det regnade i tisdags, så att jag inte har varit tvungen att vattna allt ute. Det har räckt med amplar och lådor och en del krukor. Ikväll får jag ta en rejäl översyn och vattna på överallt där det behövs.
Allt är inte ute i rabatterna ännu, ens. Jäkla jobbigt och onödigt, känns det. Men allt har inte haft storlek för utplantering ( en del har, men de har inte haft nån plats, istället) Helgen får bli trädgårdsjobb till största delen.
Men, imorgon: Karneval i Grebbestad!
Då skiter jag i alla måsten och njuter av att vara med Loppan och uppleva!

Inga kommentarer: