Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

tisdag 22 juli 2014

Idag känns det en aning stressigt så här klockan halv sju på morgonen.
Jag slutade klockan nio i går kväll och det fanns ingen som skulle åt mitt håll, så jag fick vänta på sista bussen som kom dryga två timmar senare. Hemma kvart i tolv, tog lite att äta, dök i säng, somnade som en klubbad säl och så upp igen nu vid sex.
Jag skriver och äter frukost just nu. Om tjugo minuter måste jag gå till bussen.
Ja ja. sitter jag bara på den så blir jag lugn igen.
Idag jobb mellan 8 och halv 6, hemma igen vid halv åtta.

Det är varmt, snuddar på 30-strecket, för mycket för mej. När jag satt och väntade på bussen i går kväll så var det tropisk värme. Härligt, för jag hade bara ett linne på mej, ingen jacka, eller tröja. men sen när jag kom hem hit så var det bara 15 grader. Skillnad det!

Men många njuter av värmen, även om det faktiskt var många turister som klagade igår. De brukar aldrig göra det annars, så det var kanske extra jobbigt igår?

På fredag får jag pengar. Inga mängder, det är aktivitetsstödet för två månader som kommer.Men tillräckligt för att betala räkningarna, köpa mat till mej och katterna och för att klippa mej, köpa min parfym, äntligen!!!! och lite annat.
Skall bli härligt.

Inga kommentarer: