Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 10 juli 2014

Två jobbdagar avklarade.
Huvudet är så fullt med nya fakta, rutiner och namn, så jag tror inte det går in en sak till.
Massor av kunder. Alla hittills har varit så trevliga och goa, helt underbart.
Ingen surar och knotar i kön, ingen blir högljutt irriterad över om det tar tid, och det är en stor skillnad mot andra ställen jag jobbat på.
Kanske är det så att det varierar med vad man köper, humöret?

Igår kom jag hem till ett hus utan vatten. Fick inget alls ur kranen. Bytte säkring, fick lite grand, men ingen fart, alls.
I  morse fick jag ner i källaren och ta vatten ur bottenventilen på tanken. Och då minsann började det rinna ur kranen. Tack och lov! Jag var ju säker på att jag fått ett elfel, att pumpen hade gått, eller något annat dyrt, men det är trycket i tanken som måste justeras.
Nåväl, det får bli i morgon. När jag kom hem idag fanns det tryck nog för en dusch och då är jag nöjd.
Diska kan jag göra imorgon.
Nu, steka pannkakor, mata kattungar och sen sova. Upp 5 i morgon bitti, börjar kl 7. Men jag slutar 16 och är ledig hela helgen sen.

Inga kommentarer: