Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 16 oktober 2013

Nödvändigt, tråkigt.

Jag gräver upp Dahlior.
Alla knölar skall ju upp ur jorden, spolas rena och sen lagras frostfritt över vintern.
Att spola av dem är något jag anser behövs här, eftersom jag har en fuktig källare och risken för att knölarna ruttnar eller möglar minskar ju mindre jordrester det finns på dem, har jag märkt.

Såå tråkigt arbete. att gräva upp, skära av allt grönt, spola rent knölbestånden, lägga i korgar, bära ner i källaren.
Att min källare är ett stor kaos hela den just nu underlättar ju knappast.
Jag började bygga hyllor som alla krukor, hinkar, korgar, byttor mm ska stå i.
Men jag blev inte klar, sen har katterna rivit allt, så jag måste börja om från början. Allt jag har diskat står och väntar på att de här hyllorna skall bli klara. Jag tar mej knappt fram i de rummen. I den andra är det inte lika illa, men det räcker för att jag skall bli matt av att bra titta in genom dörren.

Men bara jag kan fixa till det, så är det ju.
Bäst sättet att komma igång är nog att börja.
Imorgon?
Nu skall jag färga håret.

2 kommentarer:

thejeanettishway sa...

Ja fy fan för trädgård o skitiga källarutrymmen.

Malin sa...

För mej är trädgården mitt nödvändiga andningshål. Utan den hade jag nog gått under. Men, det finns mer och mindre roliga arbeten där. Skitiga utrymmen är blä. Så det gäller ju att göa dem oskitiga