Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

tisdag 1 oktober 2013

Mäh

Det blir ju mörkt innan jag hinner blinka ju.
Möjligtvis blinkar jag långsamt, men ändå........

Efter sju, halv åtta blir inget gjort ute. Då går man på känn i så fall och det är inte att rekommendera här i kattriket. De skriker rätt högt när man trampar på dem.
Och då kan man bli rädd av skriket och ramla.

Även om jag inte trampar på en katt så snubblar jag på dem.
Vissa av dem anser att det bästa stället på mej är mina fötter, eller undersidan av dem?

Eller kanske det är nån form av chickenrace och inte alls har med vilken del av mej som är bäst på kel?

För många år sen hade jag en stor hankatt som hette Pelle. Han var en mästare på att ligga under mina fotsulor när jag skulle gå runt huset för att komma till tvättstugan.

Detta skedde ofta på kvällstid i mörker och det var tur och bara tur som gjorde att vi kom levande ut från dessa promenader båda två.

Ja, alltså Pelle lever inte nu, men han blev inte ihjältrampad av mej i alla fall

Inga kommentarer: