Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 12 oktober 2013


Smultronlandet är färdiggrävt. Grävt, rensat och gödslat.
Jag har täckt med en presenning för att slippa så mycket ogräs som möjligt. Egentligen skulle jag ha lagt dit en duk som släpper igenom vatten, men i brist på pengar så tog jag det jag hade.
I den kommer jag att göra hål i rader och sätta ner smultronplantorna i hålen. Ett sätt att slippa gräva upp landet stup i kvarten och mer kunna njuta av bären det producerar.



Näste man till rakning är ett jordgubbsland.
Fy tusan egentligen. Det har vuxit igen fullständigt och är fullt med gräs, nässlor, vass och annan skit.
Nåväl, nu har jag börjat. Tanken är att gräva upp allt ogräs, vända ner en massa gödsel och sen lägga på massor med löv och gräs som får multna här i vinter.
till våren vänder jag och rensar igenom ännu en gång. Sen täcker jag och planterar in alla de plantor som nu bor på ett annat ställe så länge.




Det känns rätt hjälplöst


I bortre änden ligger kronan på ett träd som föll i våras. Under den finns mängder av nässlor som vuxit sej kraftiga och höga. Röjaren skall få jobba här, sen skall jag gräva. Trädet skall kapas i småbitar


Det är svårt att tro, men det var ett jordgubbsland här förra sommaren

En ständig källa till glädje i mitt liv är blommorna. En av mina underbara rosor. En klasblommig rosa buskros. två såna här står och blommar för fullt. Flera andra sorters rosor har knoppar. Hoppas de hinner blomma ännu en gång. 


Inga kommentarer: