Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 2 november 2013

Tillbaka

Två hela veckor utan Internet.
Först fattade jag inget alls. Sen betalade jag de räkningar jag hade.
När jag ändå inte fick tillbaka nätet så ringde jag Telia.
Det saknades 100 kronor. En gång hade jag betalat allt utom just 100 kr på en räkning och sen glömt av detta. Så för dessa 100 kr stängdes nätet av.
Jag betalade förra veckan. Men eftersom jag fick göra detta via en annan person per telefon så kunde ju inte jag se hur det såg ut på Internetbanken. Den andra personen kunde inte hitta rätt räkning och till slut sa jag att då tar vi ett OCR-nummer och så betalar vi bara in på det.

Direkt sen ringde jag Telia för att kolla så pengarna hamnade där de skulle. Jag fick besked om att det inte var några problem. Oavsett vilket OCRnummer man använt så kommer pengarna rätt. Min farhåga att pengarna skulle ligga i luften och snurra ett tag och sen komma tillbaka till mej via en avi kom på skam.

Dagarna gick och inget nät.
Förra fredagen borde allt varit klart, men icke.
På måndagen ringde jag. Jo det OCR nummer som jag betalat in till råkade höra till telefonen, inte bredbandet så pengarna låg i luften och snurrade och skulle sen komma hem till mej på en avi!

Jag betalade in, inte med OCR utan med meddelande och i detta skrev jag fakturanummer.
Bredbandet skulle varit igång senast idag.
Men det var det inte. Jag ringde in, blev kopplad till ett annat ställe som ju såg att allt var betalt, men som inte kunde starta bredbandet. Därifrån blev jag kopplad till ett annat ställe som såg att allt var betalt och som småningom kopplade på bredbandet.
Jag har nog ringt minst 10 ggr. Pratat med många fler människor. Alla har varit serviceminded,gjort vad de kan för att hjälpa till ( även om det blivit lite tokigt nån gång då, men det bad en annan av personalen om ursäkt för ) Nu funkar det och det var skönt att äntligen idag kunna kolla mailen, bloggen, titta lite på film och så facebook då, som faktiskt är det jag saknat minst.
Men inget ont som inte har nåt gott med sej: Jag har läst en massa böcker, jag har gått igenom papper, städat en del, varit ute, slappat.Bra för hjärnan tror jag.
 Ingen tv har jag heller.
En gång per dag har jag sett nån film eller serie som jag har på DVD, men det är allt. På så sätt har jag återsett några kanonfilmer och förstgångsupplevt några andra bra filmer.

2 kommentarer:

Camilla Tornberg sa...

Hejsan! Mitt namn är Camilla Tornberg och jag jobbar på Telia.

En av min arbetsuppgifter är att söka efter bloggar där Telia omnämns för att se om det är något jag kan hjälpa till med. Nu har ju ditt problem som tur är avhjälpts, jag ville dock bara igen be om ursäkt för de problem du upplevde med detta, det borde självklart ha kunnat lösas smidigare.

Härligt att höra att du ändå fann något positivt i det hela med både bra böcker och filmer:) Jag önskar dig en riktigt trevlig dag! /Camilla

Malin sa...

Hejsan, Camilla.
Det låter som ett rätt kul jobb, faktiskt. Jag är glad för den hjälp jag fått och problemet hade ju aldrig uppstått om inte jag hade delat en räkning och sen glömt betala den andra delen. Så, ingen skugga över Telia den här gången. Tvärtom, bra service, snabb hantering. Det är inte för inte jag varit kund i över trettio år. En trevlig helg önskar jag dej