Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 3 november 2013

En farlig katt

Loppan var en Jagular när vi handlade i fredags.
Det var många som tittade en aning extra, kommenterade hur fin hon var. Och ungen njöt såklart.




Efter avslutad handling så åkte vi till kyrkogården för Lillstrumpa skulle dekorera hos Mini.
Väl där såg vi att kyrkan hade öppen kyrka med kaffe och musik, så då gick vi dit också.



Vi fikade lite. Sen tog Loppan och jag en sväng runt i kyrkan för att kolla in allt. Vi landade  till slut vid altaret och där blev hon kvar länge, länge. Vi lekte präster, vi låg på knä och bad, gifte oss och lite annat smått och gott.



Det var ingen musik på när vi kom, vilket gjorde Loppan väldigt besviken. Hon skulle ju dansa, ju. Men, hon fixade dansen ändå, genom att klappa händerna och röra sej i takt.
Hon fick även till en breakdance vid altaret. Och hon dansade sej genom altargången.

Vi stannade länge, satt nog i några timmar.( eller ja, satt och satt, stundvis satt vi)  På väg tillbaka till Mini hälsade vi på min farfar, mina andra släktingar i familjegraven och min vän Anders.
Bra avslut på en vanlig fredag




Inga kommentarer: