Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 3 november 2013

För så där en  fem-sex veckor sen hittade jag http://dreamfilm.se
Vilken lycka.
Här hittar jag serier och filmer i mängder.
Jag ser just nu på säsong två av Gossip Girl.
Jag har sett två säsonger av American Horror Story jäkligt bra serie.
Jag har sett ett antal filmer. Däribland, Dumma mej 2, Lorax, Röjar Ralph, bara för att nämna några.

Allt är inte jättebra. Textningen på vissa filmer kan innebära en rejäl utmaning.
Jag fick tex ge upp att se Monsters University häromdagen, då textningen var så undermålig att jag inte klarade av den. En knepig mix av urdålig svenska, inblandning av engelska ord i mängder (Stora mängder) och  mycket låg kunskap i grammatik. Att jag inte dog.Skall man översätta en film så skall man åtminstone förstå sitt eget språk. Sen bör ju kunskaper i det språk man översätter ifrån vara lika självklara. Eller?
Som tur var så hade jag filmen i en otextad version på en minnepinne.

Inga kommentarer: