Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 7 september 2013

Tiggare, fortsättning

Det var inte Anna Wahlgren( gammal artikel i samma ämne här) jag hade i tankarna när jag skrev om de moderna tiggarna igår.
Men när jag kom till Ica idag var hon på Gt;s förstasida.
Jag läste artikeln och den handlade om hur hon tigger pengar på sin blogg och hur människor har skänkt tillräckligt för att hon ska kunna betala räkningarna för juli och augusti.
Hon hade väl fått ihop 20 000 om jag minns rätt.
Hon hade fått ett kuvert med en" femtiolapp från en liten sexårig grabb"
Hon klagar över att hon efter nio barn och alla år hemma inte har mer än 7000 i pension.

Jaha? Så ser det ut för många, men de tigger inte pengar av sina medmänniskor.
Min far har jobbat från han var 14 till han var 78. Han har folkpension. Den är ca 7000 före skatt.
( egna företagare betalar in sin egen pension och många klarar kanske inte av det ekonomiskt medan de är yrkesaktiva)
Min mor var först hemma med oss ungar i tjugo år sen jobbade hon i tjugo till. Hennes pension är lika låg som pappas. Men de tigger inte.
Jag tycker det är skamligt att folk håller på så här, vem det än gäller

Inga kommentarer: