Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 15 september 2013

Bra helg

Jag har haft en väldigt bra helg. 
Först åkte jag och en av de andra kvinnorna på kvinnojouren till Göteborg och gick på en föreläsning om import av fruar från andra länder till Sverige. 
Det är ju så att ett antal män, svenska män, tar hit kvinnor de mött i utlandet, träffat på internet, eller valt ut från en katalog. 
Efter den föreläsningen var det en manlig polis som jobbar i traffickinggruppen i GBG som berättade om hur de jobbar, hur det ser ut, vilka kvinnor de möter osv. otroligt intressant. 

Sen tog vi tåget hem och i Rabbalshede hoppade jag av. Jag skulle hem till Loppan, hennes mamma och pappa och Kapten K på middag med skräckfilm. 
Loppan mötte mej vid tåget. 

Så lek, trevligt umgänge, god mat har präglat helgens fortsättning. 

Ja och en jävla dålig film. De flesta filmer i den genren är dåliga, enligt min mening. Antingen så tar filmmakarna till en massa äckeleffekter, vilket inte skrämmer mej, det äcklar mej. Eller så punkterar de filmen på något annat sätt, dåliga effekter, tex. 
Så var det här. 
Men några finns det nog som tycker den är jättebra. 
Speciellt de som tror på Gud och djävulen och som dessutom är lättskrämda.

Nu sitter jag i soffan, lyssnar på regnet, och läser en bra engelsk deckare. Har ganska nyss kommit hem. Vi sov över, nämligen. 

Inga kommentarer: