Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 26 september 2013

En riktig skitdag

Idag förbereder jag mej för Gastroskopin och endoskopin imorgon.
Ingen mat efter klockan nio på morgonen idag.
Frukosten blev kyckling med sallad och en vitlöksdressing. Efter det kaffe och rabarberpaj.
Först nu vid 22-tiden blev jag hungrig!

Resten av dagen skulle jag dricka " klara drycker " och det har jag gjort. Runt tre liter, kaffe, vatten och päronjuice. Förutom detta har jag dessutom vid två tillfällen med sex timmars mellanrum tagit bulkmedel upplöst i vatten. Smakade citron, inte oävet alls.

Så har en stor del av eftermiddagen tillbringats på toa. Med den bra deckare i handen har det ändå varit rätt ok.

Mellan skurarna så har jag sprungit omkring ute och burit in alla Pelargoner och Fuchsior i växthuset.
Där är det totalt fullt just nu.

Dahliorna tog illa vid sej av frosten inatt, trots att det inte var mer än -0,0. Kanske var det kallare längre ut i trädgården?
Helgen får till en del gå åt till att börja ta upp knölar, tror jag.

Nu blir det snart natten, ja eller, sängen med ännu en god bok. Tidigt upp imorgon

Inga kommentarer: