Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

tisdag 24 september 2013

På fredag skall jag in till sjukhuset för att genomgå en gastroskopi och en endoskopi.
En kamera in i kroppen från vart håll, alltså.
Så möts de tu på mitten.........?

Njae en undersökning i taget.
Jag ser inte direkt fram emot detta. Att svälja en kamera, allt medan de pumpar ner luft i matstrupen, huga!
Att få in en kamera i rectum och genom tarmarna, vojne!

Men.
Jag kommer att få lugnande och muskelavslappnande, så förhoppningsvis går det som en dans.
Ja nån form av dans, knepig form.........
Dagen innan skall jag rensa kroppen.
Det innebär fasta och lavemang ( 2 gånger) och att dricka ca tre liter vätska under dagen.
Låter väl som två härliga dagar va?

3 kommentarer:

Maria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
thejeanettishway sa...

Detta har jag gjort - båda delarna.
Ett helvete.

Malin sa...

Ja jag har hört att det är jobbigt från en del, en hade sagt nej till lugnande och skulle aldrig göra om det misstaget, sa hon.
Men en annan sa att det inte var så farligt.
Jag skall ta allt jag får av lugnande och muskelavslappnande och försöka stå ut de 20 minuter som båda undersökningarna tar