Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

måndag 4 mars 2013

Det blir inte mycket skrivet här inne. Livet går före och tiden räcker inte.
Inte för mej.
Inne på vecka tre med tandvärk. Det tar bort både lust och tid från mej. Den ena tanden är provisoriskt lagad, men smärtan finns där, hela tanden värker. Fast det blir lite bättre för varje dag.
Den andra tanden är en framtand som skall rotfyllas. Före sånt sker så skall det rensas i rötterna och så skall man ha i någon form av medicin, smakar nejlika. Där får inte finnas några problem med tanden när man väl skrider till verket och fyller rötterna.
Flera gånger har jag varit och spolat, rensat, fått i medicin, senast i onsdags. Efter det är tanden öm, gör ont och uppför sej allmänt illa. Inte som vanligt alltså.
Jag äter små bitar på vänster sida.
Ja ja det blir ju bra så småningom, men tandvärk, även den som är på väg bort, gör mej trött, illamående och allmänt tjurig.

Förutom detta så har jag jobbat mycket på kvinnojouren.
ibland är det så
En gäst kan ha stora behov, behöva mycket stöd och hjälp med det mesta.
Annars så jobbar vi ju för att alla ska bli så självständiga som möjligt, själva bestämma över vad som skall göras, ta alla beslut osv. Så finns vi där om vi behövs.
Men, ibland får man bygga upp från grunden, och ibland inte bara självförtroende, utan allt verkligen och det tar tid och kraft. Men det ger också, väldigt mycket.

Plastparty hann jag med i lördags. Oj vad jag vill köpa, längtar efter inkomst

Igår var jag hemma och ute i solen
Mådde så gott
Fyra timmar i trädgården med lite varierat arbete.
Tog massor av skott från lavendel och satte
Rensade lite
Krattade pinnar
och suckade över allt vatten och all is.

Inga kommentarer: