Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 6 mars 2013

Framåt

Sakta men säkert äter våren upp vintern
Underbart
Varje dag blir det lite ljusare, idag var det nio grader varmt i skuggan.
Snön och isen smälter undan. Inte i jetfart, nätterna är kalla, men man ser från dag till dag hur det försvinner mer och mer
Snart kan jag gå ut och se blommor i trädgården.
Fler och fler för varje dag
Snart kan jag börja gräva
Nya rabatter, rensa i de som finns
Gräva upp smultron och jordgubbsland
Göra större, flytta plantor rensa rent
Klippa ner buskar ( fast de flesta får blomma först)
Kanske såga ner den högsta syrenhäcken
Efter blomningen
Gräva upp nya syrénplantor och göra fler häckar.
Ta fram röjaren och få bort gammalt gräs och annan skit

Sitta i solen och må
Det måste göras nu, snart, sen stängs den möjligheten
Jag kan inte sitta stilla när det går att jobba ( utomhus )
Och sen så börjar jobb och då finns ingen tid
inte i den mängd som krävs för att komma till sjön
enda stället där jag kan sitta stilla i solen
Förra året kom jag ner till sjön noll gånger

Jag sår, planterar om och fixar med blommor inne nu
Väntar på beställda pelargonplantor
Nackdelar med vår:
Skrikiga kattor, kattskit som kommer fram när snön smälter.
Mina katter tror att snön är jord?  Nåväl det är ett problem som går snabbt över
Tjötiga skator
Sångsvanar ( om de blir för många förra gången var de nästan 60 stycken, nu 8 eller 9 )


Inga kommentarer: