Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

tisdag 19 mars 2013

runt och runt

Hade en spädgrisnatt inatt igen.
Tröttsamt att bara snurra i sängen.
Jag har en bra medicin att sova på, inget sömnmedel, en antidepressiv
Heter Mirtazapin. Jag är rekommenderad 15 mg, men tar oftast 3,5 mg
Det räcker för att sova utan en massa avbrott.
Vill jag däremot somna fort, då tar jag en hel.
Nackdelar: jag är trött hela dagen efter och jag går upp i vikt av dem.
Det står på bipacksedeln att man får ökad aptit och går upp pga det.
Snicksnack, jag tittar på kartongen och tadaa......
Men de är bra att ha
I helgen när jag var ute och jobbade i många timmar så behövdes ingen medicin för att sova, inte
På lördag kväll la jag mej halv tio och sen sov jag i femton timmar.

Inga kommentarer: