Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 6 mars 2013

Fira

Pappa fyller 80 år idag.
Alltså det är gammalt, eller ja, det är mycket, många år.
Gammal känns han sällan som
Men lite böjd av allt hårt arbete
Hör dåligt, även en charketurist jobbar i buller
Ser lite dåligt
Starr och en propp i ena ögat
Vitt hår istället för svart
Men för övrigt, samma gubbe som alltid

Loppan, Lillstrumpa, Kapen K och jag skulle åka ner
käka mammas smörgåstårta och sen tårta
Men Loppan spyr
Så vi flyttar fram kalasandet från tre till sex och så åker Kapten k och jag ner
Då hinner min storasyster vara med. Hon jobbar på NÄL idag och slutar sent
En av pappas kusiner kommer också

På lördag blir det familjekalas
Med  barn och barnbarn och barnbarnsbarn, och såklart mamma.

Inga kommentarer: