Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

tisdag 19 mars 2013

Nu gror och växer det

Inne
Men man får vara glad för det lilla i denna istid.
Lite foton på de Pelargonior jag sått själv och på de jag köpte som pluggplantor hos Sävar fröplantor

Små nya Pelargonior i januari


Och nu...




Nästan julafton

Varsamt inpackat för att hålla fukt och tåla kyla

Här har det lagts ner jobb, minsann. Jag märker kärleken till de små i omsorgen om dem

Ny jord i nya krukor

De har redan vuxit lite grand
Svarta Dahlior. Ser kanske inte så mycket ut för världen nu, men snart så....
                                           

Inga kommentarer: