Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 15 mars 2013

Nytt i garderoben

Vi har ett Ica med identitetsproblem
Med detta menar jag att det har svårt för att bestämma sej för vad det skall vara?
Mataffär? Klädaffär? Botique ? Affär med billiga husgeråd, porslin mm? Butik med finajättedyramöblerporslin mm? Skoaffär?Leksaksaffär?

Nu sålde man ut höst / vinterkläderna. Rean har pågått ett tag, men nu ville man väl bli av med allt?
Kläder från 0-400 kr kostade 50 kr, från 400-800 kostade 100 kr och från 800-1200 kostade 200kr
Skor låg på 100 kr för de som tidigare kostat 0-400. Längre än så kollade jag inte. Det innebär ju att de skor som kostar 2000 nu kostar 500 och det är utanför min räckvidd.
Jag har svårt att htta kläder här. De är ofta väldigt dyra ( ja i mitt tycke ) och sällan snygga. Konstig smak råder i inköpsgruppen.
Men under åren har jag ändå fått tag i en del. Kostymer, tex och skor.
Nu så blev det ett par jeans, ett linne, en tröja och ett par skor. Skulle gått på drygt 2000 jag betalade 350.
Linnet är för varma sommardagar, skorna för vår / höstbruk, jeansen i strl 29 är lite för trånga, men blir perfekta om några veckor. Smala i benen, inte min favorit, men det var ändå dags med ett par såna och inte ännu ett par bootcut. Tröjan en härlig slapp varelse som bara hänger över axlarna och värmer så gott.

Köpte mej en sele till röjaren också. Dock inte på Ica utan på Granngården.
Imorgon tänkte jag få röjt bort gammalt gräs, vass, hallonris, mm

Blir det lite tid att blogga under helgen så har jag ett givet ämne:    ja ni får se, aktuellt är det i alla fall

Inga kommentarer: