Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

tisdag 28 augusti 2012

Slut

Nu är det slut på jobb för den här gången.
Tre dagar kvar, tre dagar av räknande
Vi inventerar.
Alltså räknar vi hela affärens innehåll
Alla varor, en efter en.
Jag tycker det är kul, men
efter 8 timmar med block, penna och siffror
så är jag rätt matt, trots det.

Imorgon  har jag kassatjänst så då blir det till
att varva räkning med kassan.

Tre dagar, sen tomt
Sova länge på morgonen, se på tv och vara uppe till mittinatten?
Ja åt det hållet brukar det dra, trots bra intentioner.
Att det blir tråkigt vet jag i alla fall.
Vissa dagar blir helt ok, när jag handlar, går på
öppna förskolan, träffar barnen, mamma och pappa. Men de andra....
Om my god

Söker jobb, har några som jag ska skicka till nu
Vill ha dem, och ändå inte.
För jag vill jobba på Happy Price och får jag ett annat jobb
så försvinner ju den möjligheten
Samtidigt så vet jag att jag trivs på alla arbetsplatser, så
har det varit genom mitt liv, så allt ordnar sej nog
Skulle jag få ett jobb så blir jag själaglad
Såpass vet jag

Inga kommentarer: