Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 1 september 2012

Jädrans björnar

De dyker upp när jag minst anar det.
De har då varit borta en längre tid och jag känner mej trygg, öppnar dörren
och får snabbt slänga igen den igen. För där är de
minst tre stycken, svarta. Springer omkring i trädgården och runt huset och vill in
Den här gången klarade jag knappt av att hålla emot dörren.
En ram med lång klo tog sej genom dörrspringan
och jag tänkte att nu var det klippt.
Men så lyckades jag låsa i alla fall.
Elefanten var inga problem med, den tog jag i snabeln och vände och ledde ut genom dörren igen.
Jag var lite rädd att den skulle slå bakut, men det var ingen fara.
Den gula papegojan fick sitta kvar på dörren, men den där lilla
svarta, björnungen? den tog jag i nackskinnet och slängde ut.

Jaha så här såg min natt ut.
Björnarna är återkommande, måste betyda något alltså
men vad?

Inga kommentarer: