Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 16 september 2012

Jag heter

Malin, Malin Christina, efternamn ger jag inte ut då det är ovanligt i Sverige och
det finns väl ingen egentlig mening med att veta det heller?
Varför skriver jag detta?
En person hade skrivit och frågat i en kommentar
En kommentar som jag totalt missat, eftersom jag inte varit här inne på länge.
Malin heter jag pga ? Ja fan vet, kanske för att mina föräldrar gillade namnet?
Kanske för att de skulle jävlas lite? Får fråga. Jag gillade det inte när jag var liten, det var bara jag
 som hette så och mobbade jag ville ju hellre heta något coolt, som Annika, eller Annelie, eller nåt
Nu  trivs jag med att heta som jag gör, sen många år.
Christina är ett släktnamn, min mormor hette det ( i andra namn ) hennes mamma hette det osv. Min mamma heter inte det och hon väntade till barn nr tre innan hon delade ut det. Ok bror min hade nog inte blivit jätteglad åt att heta Christina, men storasyrran kanske? Nåväl hon fick å andra sidan tre namn hon, alla vi andra fick två. Mitt äldsta barn heter Christina i andra namn och hennes flicka,Loppan alltså heter också det.
Jag ska försöka skriva mer, har blivit dåligt med det, trots att jag ju är ledig.
Till dess, ha det!

2 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

fast morbror hade passat som Christina ;P

Malin sa...

Ja det kan jag hålla med om. I första namn dessutom