Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

tisdag 14 augusti 2012

Hemmadag

Ledig, från jobbet.
Så jobba hemma idag då
Duscha blommor
Putsa fönster ( endast insidan )
Plocka
Diska
Tvätta och lägga in det som redan är rent.

Städa badrummet ?
Sen besök av Loppan och Kapten K och Lillstrumpa

Efter det kan jag behöva vila
Och sen ?
Trädgården
Fortsätta mitt evighetsjobb
klippa gräs

2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Jag ligger rejält i lä vad gäller sysslor. Är stolt över att jag orkat bädda (med överkast) och duschat. Gårdagens inställda fika blir idag eftersom kroppaset är lite mer samarbetsvillig idag. Kram :)

Malin sa...

Jo men nu är ju långt ifrån allt genomfört heller. Bakat bullar och diskat har jag gjort. Sen fikat, varit på Happy Price med flickorna och på BVC med Loppan. Sen till en kompis till barnen och mej och lekt med hennes tvillingar en stund.
Nu ska jag se om jag kan få lite gjort här. Ute lockar på mej så det blir nog så.
Dumma kroppar gillar vi inte. De ska lyda matte och gör som hon säger, punkt slut. Min får lyda bara, jag ger fan i vad den säger. Lättare ibland än annars. Mår bättre på sommaren och när jag är igång. Hoppas att du snart får lindring i din smärta. "Nya värkställen " är alltid värst