Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 16 augusti 2012

Trädgården i början av Augusti

Jag är hemma idag, ledig.
Somnade halv åtta i gårkväll, sov till halv tio i morse.
Och vaknar med huvudvärk såklart.
Det enda jag fått gjort hittills idag är att starta en tvätt, baka pizza, och diska.
Jo, vattnat blommor ute och inne med. Och klockan är snart 6 på kvällen
En försvunnen dag, kan man säga.
Ja ja det finns några timmar kvar och jag ska gå ut efter maten.
Lyser i mörkret, en Veronika




Här ska det bli en rosenrabatt. ca 30 m2 är tanken. Vi får se hur det blir i verkligheten.


Jag täcker med tidningar, gräsklipp, rens och sen ska det på med tjocka lager gödsel och presenningar

Till våren tar jag bort presenningarna och gräver upp allt ogräs, fyller på med mer jord ( sållad från komposterna ) och sen ska det planteras. Ska bli så kul


Min Dahliahäck. Här ryms dessutom rosor och lavendel och lite annat

ur en annan vinkel

rabatten längs med källartrappen. Dahlior, nya för i år och krasse dominerar

Och en gång i världen tyckte jag de var fula....

4 plantor med Rondellpetunia, mer än så behövs inte

Inte många Fuchsior i år, men fina har de blivit

Rabatten vid ena entrén. Mycket Dahlior ( blir stora, fyller ut bra ) Lobelior, Kärleksört, rosor och annat


Liten söting

Kallas stora rabatten, för en gång var den störst. Här bor Kattmynta, rosor, och lite mer

Dammen, ha ha. Min gamla kokgryta skulle grävas ner och det bidde en rabatt runt den. Mest ringblommor  här

Dahliahäcken med mitt hus i bakgrunden

Och med växthuset i bakgrunden



Väntar och längtar tills de blir blå och ätbara

Gurka, det är gott

Tomater, biff

Inga kommentarer: