Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 21 januari 2015

Lilla M

Torsdag den 15/1 2015 kom äntligen vår Lilla M till världen.
47 cm lång och 2920 gram tung ( ? )
En totalkopia av Mini och Loppan.

Söt som socker såklart.

Loppan var så stolt, hon fick bild och en liten film på mobilen och satt och tittade och sa: " Min lillasyster, jag är storasyster nu"
Morgonen efter stod hon här och visade mej hur "mycket storare hon hade blivit"

På söndagen kom de hem från Östra och Loppan är verkligen lillmamma och pysslar med sin lillasyster hela tiden.
Precis som jag minns att Lillstrumpa gjorde när Kapten K kom och de både gjorde när Stg Jeremy kom. Aldrig nån svartsjuka, aldrig några tjuvnyp, aldrig något klagande över att bebisen tog tid och uppmärksamhet från de andra.

Jag har inte hållit henne ännu. Jag har jobbat och Lillstrumpa vill inte ha sin nya klenod i ett köpcentrum fullt i baciller, risken för RS-virus är för stor.

Men snart så.........

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Va härligt med ett barnbarn till!
Hälsningar Uan

thejeanettishway sa...

Hur går det på köpcentrat i Tanum? Läste att där är öde...

Malin sa...

Tack så mycket. Ja det är så underbart.


Ja du Jeanette, tidningen fick allt till det. Dels tog de in foton från Västra delen, där det ofta är färre människor i farten, dels var bilderna tagna på förmiddagen en söndag och då har inte folk vaknat till ännu. På Östra sidan, den som ligger mot motorvägen är det mer liv( Folk vill parkera så nära som möjligt och jag tror att många faktiskt inte har hittat den Västra parkeringen ännu) Självklart önskar vi att fler människor hittar till oss, det kommer, det krävs bara tid, tror jag