Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 2 januari 2015

Jag är ingen BH-människa. Alls.
Men ibland inser till och med jag att det kan krävas en Bh under en tröja, t-shirt eller ett linne.
Så jag köpte mej en. En lila. Skall köpa en svart också, är tanken.
Den största anledningen var en tröja som jag köpte ett par dagar tidigare. Den är knäppt fram som en kofta ( kan nog användas som en sådan också till sommaren till exempel)skäligt urringad, blir snyggare med bh under, så Bh, blev det. Såå snygga mina tuttar blev under den t-shirt jag hade idag. Wow!
Och det är en anledning till att köpa fler, såklart. Men jag kommer inte att ha nån på mej på jobbet. I den tröja jag bär där kan ingen kropp bli snygg och det är trots allt bekvämare utan bh.

Jag köper en hel del just nu. bara älskar att gå in i en affär, se nåt jag vill ha och köpa det. Gärna på rea och det mesta jag köper är just på rea, eller nedsatt pris av annan anledning. Men inte allt. En go´ svart kofta som passar perfekt när man är lite frusen, men vill vara fin, inköptes till fullpris.
Jag vill ha mer.......gärna fler t-shirtar och fler linnen, i alla möjliga färger.
Terranova har t-shirtar och linnen för runt 30 kr styck och jag har köpt en del och fler blir det. Det mesta köper jag dock på HM.
Det känns som om jag har behov av det mesta, nya jeans, byxor i nån rolig färg, ännu ett par joggingbyxor, några luvtröjor till joggingbyxorna, långärmade t-shirts, lite skor ( joggingskor och kanske ett par höga stövlar) eventuellt nån kappa eller snygg jacka. Ja, och en kort svart jacka att ha till kjolar och klänningar. Jag kommer på mer saker varje dag. Några svarta kjolar som jag kan jobba i till sommaren, eller jeansblå, såna som går till knäna eller strax under. Det kan dock vänta, det är en bit kvar tills det blir så pass varmt.
Egentligen behöver jag inte mer kläder, jag har massor, men jag har ett behov av nya kläder. Plocka bort en del och skänka vidare, förnya, få nya färger. Just nu köper jag en hel del grått, vinrött och blått, men det kommer en vår och med den kommer ljusare färger och då vill jag ha av dem också, det vet jag av erfarenhet.
Eftersom jag förlorat i vikt så passar en del av mina gamla jeans, men jag vill ha jeans som inte sitter åt, som är boyfriendfit, också.
I går plockade jag fram min gamla skepparkavaj. Den passade. jag har inte haft den på flera år, men nu sitter den snyggt igen. Den köpte mamma till pappa 1970  och den kostade då 90 kronor, vilket var en del pengar på den tiden( i alla fall för mina föräldrar)  Och den är verkligen av god kvalitet.
Min lammskinnsjacka som jag köpte 1990, för 2500 kronor passar också. Oj vad jag gillar den. Jag tänkte, när jag köpte den, att jag slog ut köpesumman på tio år och då var den inte så dyr, nu har det snart gått 25 år sen jag köpte den och den är i stort sett lika snygg i skinnet så när den var ny. Några rispor har det blivit, men jag har smort den och tagit hand om den och modellen är jag lika förtjust i som då jag köpte jackan.
Idag firade vi nyår hos mamma och pappa. Ungskokt lax med potatis, ärtor och en kall sås gjord på bla vispad grädde och majonnäs. Mums! Drack vin till. Mamma och pappa tog varsitt litet glas, jag drack resten av flaskan. Mitt nyår på själva Nyårsafton var lugnt och stillsamt. Jag städade lite i papper, förberedde vilka skulder jag skall betala den 25 januari. Så himla skönt att kunna börja beta av den högen. En del skulder måste förhandlas, gamla saker som har fått en skyhög ränta. Jag har förhandlat förr, och jag hoppas jag kan göra det igen. Jag vill ju hellre betala bort kapitalet än en massa räntekostnader ( och för den delen kostnader, såna som de lägger på varje gång de öppnar ett nytt ärende, påminner, eller skulden säljs vidare till ett annat bolag som lägger på kostnader osv)
Hur som helst, så var det väldigt skönt att få börja. Några skulder blir helt bortbetalda, någon till en del och i februari försvinner den helt och några till med den. Mumma!
Ja, och så flyttade jag en bokhylla och plockade lite. La mej innan tolv, efter att jag hade skickat Nyårs-sms till mina nära och kära.
Imorgon skall jag till VC och ta en del blodprover, sen blir det en del kvinnojoursarbete och så skall jag handla. Förhoppningsvis hinner jag dammsuga, torka golv och byta sängkläder när jag kommer hem. Eller ja, hinner gör jag nog, frågan är om jag orkar?
På lördag väntar jobb igen och då vi endast var två stycken som jobbade måndag och tisdag och då hade mycket mer gäster än vanliga mån och tisdagar, så väntar en hel del jobb som jag inte hann med då. Hyser en from förhoppning om att hinna med allt under helgen.

Inga kommentarer: