Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 3 januari 2015

Bh....igen

Skulle ju ha en svart bh också. Den lila är snygg, men passar inte ihop med alla färger och en bh syns ju ibland. Så svart, då. Vit går inte med allt järn jag har i vattnet, den blir snabbt smutsgul/ rostfärgad.
Gick in på HM. Letade som en besatt efter en  85 C. Helt otroligt, men jag har fått C-kupa. Jag som för det mesta haft A och de senaste 15 åren B. Snacka om tur!
Jag började med rea-bharna, givetvis, men tji fick jag. Upp till 99 kronorsnivån, då. Tji fick jag. 149 kronor då? Jo, där äntligen, men ingen svart, det bidde en jeansblå. Skitsnygg!
Går för att betala och säger där att det var ju ett företag att hitta en bh i storlek 85.
- Ja vi har väldigt få av de stora storlekarna, svarar tjejen. - De går åt direkt.
85 under bysten är alltså en stor storlek?
Jag hade 85 när jag vägde 48 kg, idag väger jag knappt 20 kg mer än det, men uppenbarligen har inte fettet satt sej på min bröstkorg. ( eller jo, på brösten, då da)
På etiketten står det att 85 C är en 38 och 38 är inte stort.

Får väl gå in igen när jag tappat till normalvikt ( sådär en 56, lagom till 1.60 lång) och köpa en 85 B och se om det är stort det med.

2 kommentarer:

thejeanettishway sa...

85 är väl inte stort... ?
Jag har 75F och det betyder liten runt om och stora tuttar. Och det sägs är en stor storlek. Inga bh-experter på hm alltså. God fortsättning på nya året :)

Malin sa...

Nej, jag tycker inte heller att 85 runt om är stort. Jag hade som sagt ungefär samma storlek när jag vägde 48 kg som nu och då var jag ju ordentligt underviktig och hade i stort sett inga bröst alls.
jag antar att de utgår ifrån vad som säljer mest, men de borde tänka om, tycker jag. Om de sk stora storlekarna säljer så bra när de kommer in att de tar slut med en gång, då borde de ju fatta att det behövs fler av dem.
God fortsättning på dej också.