Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 9 januari 2015

Jag var på gymmet idag. Första gången sen jag började jobba i november.
Jag har haft lediga dagar som inte passat med kapten K;s lediga dagar och eftersom vi tränar ihop så har det inte blivit något. Nu har jag ändrat lite i schemat, så vi kan åtminstone träna på torsdagar och så yoga på måndagkvällar. Yogan börjar åtta, så jag måste vara klar med allt jobb sådär en tjugo i för att hinna, men det skall gå. Det måste gå. Yogan är så himla bra för min kropp.
Jag vägde mej på gymmets våg, har inte vägt mej sen i oktober.
När jag började på gymmet för ett år sen vägde jag 75 kg, vilket är det mesta jag någonsin vägt. Aldrig ens som gravid har jag varit så tung.
I våras låg jag runt 73. Sen började jag jobba på Systembolaget och tappade 4 kg de första tre-fyra veckorna.
Igår vägde jag 67.
Är detta ett resultat av mitt gymmande? Nä, inte ett dugg. Detta kommer sej av att jag jobbar. Jag rör mej hela dagarna och det ger resultat på mej. När jag var arbetslös så gick jag 6 km per dag, jag gymmade i ett par timmar 3-4 ggr i veckan, men resten av tiden var jag relativt stilla. Förutom när jag jobbade i trädgården då. En stor del av 2014 tillbringades sittandes på en "kurs" 8 timmar per dag.
Nu går och springer jag runt i 8-9  timmar per dag istället.
Går jag på nån diet? Nä, inte det heller. Jag äter det jag har lust med: smörgåsar, godis ( nån gång i veckan) kakor och så äter jag ju restaurangmat varje dag ( utom två) och det är en hel del friterat.
Kanske hade jag gått ner snabbare om jag plockat bort nåt, kanske inte.
Jag är glad över att jag tappar, jag har alltid varit smal och det vill jag fortsätta vara, om det är möjligt. men jag mådde inte dåligt av att väga dryga 70 heller. 75 var lite jobbigare, men egentligen mest för att mina kläder inte passade. Det gör ju  inte alla kläder jag har nu heller, de flesta är inköpta när jag låg runt max 55 kg. Men nu har jag köpt en del nytt, en hel del nytt, för att vara ärlig, och det är ju kläder som passar mej, just nu i alla fall. Eller ja, thirts, tröjor och luvtröjor kommer att passa om jag skulle gå ner mer också. Joggingbyxorna likaså. Jeansen jag köpte idag ( 4 par) kan jag ha ett bälte i om de skulle bli för stora. ( två av paren köpte jag för att ha som jobbyxor, 49 kr styck på Cubus, svarta jeans som blir bra att jobba i, hoppas jag. I annat fall får jag skänka dem till kyrkan) Ja har rensat ur en hel del ur mina garderober, och mer blir det. Allt går som vanligt till kyrkan, som sen kör det till människor som behöver kläder på riktigt. jag kan ju inte med gott samvete påstå att jag var i akut behov av kläder. Jag menar, det fanns saker jag kunde använda, jag behövde inte gå naken och jag behövde inte frysa. Men jag ville ha nytt och jag ville ha mer än ett par jeans som passade.
Nåväl, förutom jeansen så bidde det en vårjacka, ett linne och en tröja med trekvartsärm idag. Allt på rea såklart.
Nu får det dock vara bra. ( tror jag) Jag skall spara lite pengar, jag skall betala av på skulder och jag skall sterilisera mina honkatter. Hål att stoppa de intjänade slantarna finns det gott om.

Inga kommentarer: