Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 5 april 2013

Typiskt

Jag klarar inte av att starta min röjare
Nu när det är läge att köra av allt
det gamla, kratta ihop det och lägga det i
komposten.
Jag pumpar in bensin, på med choken, på med påknappen
drar i snöret. öhh host,host
Inte i närheten av motorljud.

Vanligtvis så kan jag dra några drag, gå iväg i tio minuter
för att sen komma tillbaka och dra igen och då få
fart på eländet.
Så inte nu
Ber pappa
Han är starkare än jag
Men inte heller han

Måste kanske fixa något med tändstiftet?
Men det får jag inte loss
Tar med röjaren till Granngården

Kan du hjälpa mej? Den vill inte
Hur jag än gör, kanske något med tändstiftet?
Han tar ut den, sätter på påknappen, choken, drar en gång
Och fanskapet startar!
Vad är det för sätt?


Inga kommentarer: