Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 25 april 2013

Mindre turlig

Mitt liv har den senaste tiden kantats av otur, eller mindre tur, lite beroende på hur man ser på det
 ( glaset halvfullt eller halvtomt, ni vet)
Först så tappade jag min smartphone. Jag har en aning jobbiga händer, de får mej att tro att jag håller i en sak, och så gör jag inte det. Ungefär så var det och jag såg den flyga genom luften, för att landa på trägolvet i mitt arbetsrum. Tog upp den och hela skärmen hade spruckit. Inte bara skärmen, hela alltet måste ha spruckit för jag kommer inte in i telefonen. Det var bara att plocka fram min gamla mobil det. Som av ren glömska fanns kvar hemma, jag hade tänkt skicka den till Gambia.......

Sen började jag byta tak på växthuset. Hämtade ner plåt från logen och la på skruvade fast.......eller ja, det skulle skruvas i ett visst mönster och jag tänkte kanske snett? I alla fall, mitten plåten satt inte fast helt och hållet och så kom det en rejäl kuling väster ifrån. Jag tittade ut och där fick jag se plåtbiten stå och slå alldeles bucklig och eländig. Jag började bocka den, men fick ge upp och byta ut två av bitarna. Före det så fotade jag plåten där den stod och gungade i vinden. Sen la jag ifrån mej kameran på en stol för att kunna fota arbetet vidare. Satte upp två av tre plåtar och gick in för att äta. Somnade i soffan efter maten och vaknade till regn. Regn! min kamera var ute ju. Det kom inte jag ihåg förrän flera timmar senare. Ut, hämta kameran och stoppa den i en påse med ris. Jag kollade den dagen därpå och jodå, den funkar, sånär som på att man inte får upp någon bild i displayen. Ut med batteriet och i en ny påse med ris. Sen har jag inte kollat, men torrare än den är nu kan den nog inte bli, så........

Väldigt störigt detta, jag har fått båda sakerna gratis, så jag förlorar ju inga pengar. Men måste jag köpa nytt så kostar ju det......

Så till jobbfronten.
Två år i rad har jag jobbat på samma ställe.( sommarjobb )  Båda åren har jag fått ringa många gånger innan jag fått veta om jag skall få jobba eller ej. Jag ringde i år, hör av dej om två veckor, jag har inte kollat på det ännu, fick jag till svar. Lång historia kort. När jag väl fick tag på rätt person efter mer än tre veckor så hade de inget behov av personal. Hur det nu gick till?
Nåväl jag har många ansökningar ute och detta kanske ger mej en guldchans, vem vet?
Men kul var det inte. Jag uppskattar raka svar och det känns det inte som att jag fått.

Vikten står stilla. Nä jag är inte på någon platå. Man når inte en platå efter ett fåtal kg. Tror jag. Jag har ju aldrig försökt gå ner förr så jag har en hel del att lära. I alla fall. Ger upp gör jag inte, utan jag fortsätter. Nu blir det mycket trädgårdsjobb och det inverkar ju.

Jag får fortsätta leva på socialbidrag ett tag till. Inget jag vill. Jag föredrar att jobba på och klara mej själv och dessutom ha ordentligt med pengar. men jag är väldigt glad att detta finns.


Inga kommentarer: